Paikallinen gluteeniton tarjonta

Täysin gluteenittomia:

• Kahvila Nikolai Joensuun keskustassa on täysin gluteeniton kahvila. Kesäisin myös myyntikoju torilla. Paikka on saanut gluteenittoman palvelun merkin. Makeiden herkkujen lisäksi saatavilla keittolounas.
  • Juuriska on täysin gluteeniton ja vegaaninen hapanjuurileipomo Kontiolahdella. Tuotteita löytyy tietyistä kaupoista.
  • Porokylän leipomon Leipäpuoti Lieksassa ja Kahvila-leipomomyymälä Nurmeksessa. Tuotteita löytyy myös monista kaupoista. Keliakialiiton jäsenkortilla saat 10 % alennuksen.

Hyvä valikoima:

Jos tiedät muita hyviä kohteita Pohjois-Karjalassa, niin vinkkaa sähköpostilla pk.keliakiayhdistys@gmail.com

Reseptejä

Hyviä gluteenittomia reseptejä löydät esim. Keliakialiiton verkkosivuilta ja Helkan keittiössä -blogista.